böcker

Leva med mål och mening

Jag har börjat läsa Rick Warrens bok ”Leva med mål och mening – Vad i hela världen gör jag här?”.

Boken är upplagd så att man ska läsa ett kapitel om dagen i 40 dagar och begrunda över sitt liv tillsammans med Gud. Några exempel på kapitel är; Allt börjar med Gud, Ditt liv är ingen slump, Att höra hemma, Hur vi växer…………..

Jag har precis börjat läsa den här boken, någon som skulle vilja hänga på och göra den här resan tillsammans med mig? Vi kan ta 1-2 kapitel i veckan, här är första kapitlets funderingar;

Hur ska jag kunna minnas att livet handlar om att leva för Gud och inte för mig  själv, mitt i all propaganda runt omkring mig?

Jag svarar efter helgen, ser fram emot att läsa era svar på söndag kväll. Åker bort över helgen ;O)

Om någon där ute i Sveriges avlånga land som är intresserad, skicka mig en kommentar via E.post annasolpassagen.se eller via MSN annasol@live.se.Så kan vi bilda en Meningen med livet konferans på Internet.

6 thoughts on “Leva med mål och mening

  1. Har läst kapitel ett nu. Vad bra att bli påmind om att ändra fokus från sig själv till Gud. Det är ju faktisk Han som vet och kan allt. Dumt att vi lätt glömmer av det.

  2. Det är väldigt lätt att lägga fokus på en massa annat än Gud i våra stressade tider. jag känner att det ska bli spännande att följa den här boken, för jag hungrar efter en starkare gemenskap med Fadern.
    Så här har jag skrivit efter att ha läst första kapitlet:
    Läsa bibeln, be, vara nära Gud varje dag i allt jag gör, lyssna på muaik/lovsång, Vara fokuserad här och nu och lyssna in den Heliga andens vägledning i mitt liv

  3. Jag läser också den boken. Igen. Har börjat på den ett par gånger tidigare men har inte kommit förbi kapitel 5. Så jag har börjat om igen. Har inte organiserat mitt läsande ännu men tänker försöka läsa några gånger i veckan. Jag kanske inte hänger på och gör det i samma takt som dig, men jag kommer att följa dina inlägg och kommer nog med lite reflektioner ibland.

    Lycka till!

Kommentera

