Bibeln · livet · personligt

Möte i vardagen

Idag när jag var på affären och handlade, så hände något fantastiskt. Det var mycket folk, helt plötsligt så möter min blick en annan blick och vi börjar le mot varandra, och leendet blir till ett glatt hej. Sedan så känner jag att jag måste ta kontakt med kvinnan, men då börjar min inre röst protestera, men jag kan väl inte prata med en okänd kvinna så här på affären, vad ska jag säga…..vad ska hon tro.

Men sedan så kände jag så stark närvaro av den Heliga anden att jag bara måste säga nåt. Så jag vänder mig mot kvinnan, och säger: Du och jag har saker att lära av varandra, varpå hon svarar; Ja någonting är det verkligen. Så där på affären bytte vi adresser, kramade om varandra och lovade att skriva till varandra.

Det här var ett starkt möte mitt i vardagen. Tänk att det är så lätt att missa den Heliga andens vägledning i våra liv, bara för att vi inte vågar tro på vår inre röst och våga prova om det håller. Det står ju till och med i bibeln; …försök alltid att göra gott mot varandra och mot alla människor. Var alltid glada! Be alltid! Tacka alltid Gud, vad som än händer, för det är vad Gud vill att ni som tror på Jesus Kristus ska göra. Låt den helige Ande verka obehindrat i er. …utan pröva allt som sägs, så att ni är säkra på vad som är sant. Ta sedan emot det som är riktigt och förkasta det som är falskt. 1 Thess5:15-22

Den här gången så provade jag och det höll, det blev ett välsignat möte i vardagen, enligt Guds vilja.

One thought on “Möte i vardagen

Kommentera

