böcker

Förfasad och berörd

På skolan så har vi fyra litteratur seminarier, och en av böckerna som vi ska läsa är ”Starkare än hatet av Tim Guénard”.

Jag började läsa den igår när jag hade rast på jobbet, och det riktigt knöt sig i magen. Vilken hemsk bok, jag kände att hur ska jag ta mig egenom den här boken. När jag kom hem så fortsatte jag att läsa, jag måste ju igenom den för skolans skull.

Efter att ha läst lite mer än hälften så vänder boken, det kommer en liten strimma av hopp. Sedan kan jag inte sluta läsa och jag blir så berörd, den här boken kommer jag att bära med mig länge. Läs boken även om den är tuff bitvis, den är så givande.

4 thoughts on “Förfasad och berörd

  1. HEJ Anna Vad bra att jag fått din sida länkad hit till min. Jag har ej läst boken du nämner men den är säkerligen bra och ger tankar…. Hoppas din sommar varit god och att hösten som snart kommer ger dig glädje…En som ger dig glädje, det vet jag, det är Gud.
    Gud välsigne dig och din familj! Kram f Maria

  2. Boken är en självbiografisk berättelse om Tim, och hur han hittar strategier att överleva i en värld där vuxna om och om igen gör honom illa, både fysiskt och psykist. Hur han mot alla odds växer upp till en man och kan förlåta, det är det som är så starkt i boken och ger hopp.

Kommentera

