hopp · livet · vittnesbörd

…och jag släppte taget

Sedan jag skrev om skam och skuld den 18 augusti, och vågade bekänna för mig själv och Gud att jag kände mig värdelös, för att jag fick det där återfallet i min ätstörning. Så har det hänt så många häftiga saker, och allt genom att jag vågade släppa taget och säga ja till Gud igen.

Det är inte alltid vi förstår Hans vilja på en gång, men nu så börjar jag ana vilken väg Gud har valt för mig, och mitt hjärta jublar inför den utmaning Han ställt mig inför. Jag vet att det inte kommer att bli lätt alla gånger, men jag litar på att Gud står vid min sida, och tillsammans med Gud är allt möjligt. Matteus 19:26

Idag bestämde jag mig för att jag skulle dela mitt vittnesbörd om Guds ord som kom till mig på skolan och att jag bestämt mig för att lägga fram min ätstörning inför Gud, för jag vill nu sluta misshandla min kropp som är Guds heliga tempel.

Så var det ganska häftigt att kvällens predikan handlade om Förkastelse vilket betyder oförmåga att känna sig älskad och accepterad, och att känna utanförskap både med sig själv och med Gud. Sedan när jag kom hem så skulle jag skriva en kommentar på en annan kristen blogg, och när jag skulle fylla i de där orden som man skriver i som en säkerhetskontroll för att kunna skicka meddelandet, du vet de där som aldrig blir annat än en massa xybts, nu bildade lösenordet, SAVE…..jag fick gåshud! Vilken stor Gud vi har!

Blessings

2 thoughts on “…och jag släppte taget

  1. Vilken underbar händelse! Ja, jag bruka oxå kolla vad det blir för ord, men ”save” – förstår gåshud. Du är ett älskat Guds barn – glöm aldrig det!

Kommentera

