hopp · livet · tro

Skam och skuld

De senaste veckorna har livet kommit ikapp mig igen, just när man tycker att livet är underbart och man tycker att livets ryggsäck är tömt på allt tungt. Så dimper det ner saker som gör att man sjunker fort och djupt, den här gången så har jag ramlat djupt och inte tagit tag i Herrens utsträckta hand mot räddning.

Efter att ha ramlat tillbaka i ett återfall i min ätstörning (Binge Eating) så har det känts tungt, och jag har dragit mig undan för att jag skämts.

Ända sedan Gud steg in i mitt liv och gjorde under så har livet varit gott, under den här perioden så har jag dragit mig undan allt och alla, även Gud.

Jag inser nu att jag klarar inte det här på egen hand utan att jag desperat behöver Gud för att klara upp detta. Men det känns svårt att be om förlåtelse igen, för den här gången har jag verkligen syndat både mot Gud och mig själv.

Många gånger har jag bett om förlåtelse, bara för att under en period må bra, falla tillbaka, be om förlåtelse…och så snurrar hjulet på.

Tur att Gud har tålamod, eller har Han verkligen hur mycket tålamod som helst? Den här gången känns det som att Gud är avvaktande. Ska hon klara detta och komma tillbaka till mig, eller är det dags att överge henne för de mer behövande, och mer ärliga personer som behöver mig.

Inser nu att jag inte är så frisk som jag trott att jag var, utan behöver ta tag i detta och reda upp saker i mitt liv som gör att jag äter istället för att ta itu med livet.

Dags att visa ärlighet och respekt till mig själv och Gud.

Här är en video som belyser Bing Eating problemen (funderar på att göra en egen)
Så illa som på vedeon är inte mina ätstörningar idag, men de har varit.

God morgon allihopa!

Får inte in videon, tryck här istället!

2 thoughts on “Skam och skuld

  1. Hej! Vad underbar du är. Tack för att du delade med dig av det svåra. Jag vill skicka en stor kram till dig och Guds omsorg. Gud slutar aldrig attr älska dig. Han ger inte upp med dig. Glöm aldrig det!

  2. Hej Anna!
    Inte behöve man väl skämmas, för att man inte mår så bra. Många gånger tycker jag att vissa som mött Jesus, har en ”krystad ” glädje, man ska helt enkelt inte visa, att även om man är fylld av Guds Helige Ande, så är inte livet alltid en dans på rosor. Lev du i förvissningen att Guds förlåtelse aldrig tar slut, hur många gånger vi än kommer, så är Han där med sin öppna famn, om vi kommer med ett uppriktigt hjärta.
    Ber att Gud tar hand om dig i fortsättningen.
    Önskar dig Guds välsignelse!

Kommentera

