hopp

Motorstopp

Idag har vi varit ute på en shoppingrunda till Väla köpcenter, på vägen hem så stannade bilen, och den tvärvägrade att gå igång. Efter många försök att få igång bilen, och lika många misslyckanden….så sjönk humöret i botten.

När allt kändes som mest hopplöst så satte jag mig ner och började be, jag bad om att vi skulle få en hjälpandes hand att klara upp detta på ett bra sätt. Vi fick ingen direkt hjälp i form av blixtrar från klar himmel, utan istället så fick jag ett lugn och kände att…..nej, jag ska inte deppa för att bilen gått sönder – utan njuta av allt det goda vi hade haft under dagen. Sedan blev jag tacksam för att det ”bara” var bilen som gått sönder, och att den gjorde det innan vi kom ut på motorvägen.

Svärfar fick bli den räddande ängeln som kom och bogserade bilen till bilverkstaden, och svärmor för att hon lånade ut sin bil till oss ett par dagar.

Kommentera

