vittnesbörd

Guds omsorg är stor

Igår var jag och tränade på morgonen, funderade länge om jag skulle iväg och träna för det skulle bli väldigt nätt med tid att ta mig till jobbet i tid. Men jag kände så starkt för att träna, det ordnar sig tänkte jag.

Träningspasset var precis vad jag behövde, snabbdusch, och småspringa till jobbet med en stor tung träningsväska. Efter några meter så stannar det en bil bredvid mig, och jag får skjuts till jobbet av en kompis. När jag kommer till jobbet får jag höra att jag har tur som en tok.

Tur sa jag, nej det är Guds omsorg om mig som fixade att kompisen kom körandes i rätt sekund. Han såg min nöd och ordnade allt för att jag skulle kunna träna, kroppen är ju Guds tempel, och jag tror Han är nöjd med att jag försöker hålla Hans tempel i god form. Så jag orkar fortsätta att vittna om Hans alla små och stora under i våran vardag.

Vet ni inte att er kropp är ett tempel för den heliga anden, som ni har inom er och som ni har fått från Gud? Ni tillhör inte er själva. Gud har köpt er och priset är betalt. Ära då Gud med er kropp. 1 Kor 6:19-20

Kommentera

