Bibeln · livet

Du är min

Nu på morgonen så kom jag att tänka på en händelse som inträffade i onsdags, återigen på träningen. Samma kille som jag berättat om tidigare, han som ”uppmuntrade” mig att nudda tårna i en av övningarna. Under ett träningspass så skulle vi vara två och två, varpå denna lilla kille (med en enorm utstrålning, självförtroende och ett litet busfrö) tar sikte på mig och säger; Jag ska vara med dig!

Vi hade en liten stund av kravlös gemenskap, och det blev ett gott möte.

jag tror att vi alla i större utsträckning skulle försöka använda oss av den kravlösa glädje som barnen använder sig av.

Nej, jag har lugnat och stillat min själ,
jag är som ett litet barn
Ps 131:2

Kommentera

