hopp · livet · vittnesbörd

Hoppets ros

Igår när jag var och handlade mat, så gick jag förbi blomavdelningen och fick syn på en miniros som lyste så starkt, och ändå såg den lite skör ut. Min tanke gick till en vän som har det svårt just nu, och hjärtat sa mig att min vän skulle bli glad för den – en hoppets ros.

Sagt och gjort, jag köpte den och en liten kruka till och gick hem till min vän. Hon blev väldigt glad när hon fick den, och det blev dessutom en bra present för hon hade fått ett positivt besked mitt i allt det jobbiga.

Det finns bara en som vet allt och ser helheten i våra liv. Jag är övertygad om att detta är ett Gudomligt ingripande.

Lovad vare Herren dag efter dag! Han bär vår börda, Gud är vår räddning.Ps 68:20

Kommentera

