personligt · tro

Även en liten gåva kan vara stor

Igår fick jag ett nyckelband av en kompis, och jag blev väldigt glad för den gåvan. Dels för att jag behöver ett, jag tappar bort mina nycklar alldeles för ofta, och dels för att det blev ett bönesvar.

Vi ska göra fyra veckors praktik på skolan, och jag har inte bestämt mig än för vad jag ska välja. När jag var på skolan så berättade en klasskompis om sin praktik, och jag blev inspirerad av henne. Hon hade gjort sin praktik hos Sv. kyrkan och varit med i en konfirmand grupp.

Sagt och gjort, sedan jag kom hem så har jag försökt komma i kontakt med Sv. kyrkan här i Munka där jag bor, men inte lyckats, och funderat på om jag skulle lägga ner det hela.

När jag fick nyckelbandet så kändes det så rätt att fortsätta att söka kontakt, för vet ni vad det stod på nyckelbandet? Jo, det stod Svenska Kyrkan med stora vita bokstäver.

One thought on “Även en liten gåva kan vara stor

Kommentera

