livet · tro

Livets pussel

Tänk vad härligt det är att leva och att lägga till en bit till livets pussel varje dag.

Jag tänker mig att livet är lite som ett pussel som ska läggas, man lägger till en ny bit varje dag, ibland hittar man en bit som varit borttappad, och när man hittar den så kan man börja urskilja ett mönster i bilden som man aldrig tidigare sett.

Under mina dagar på skolan så hittade jag ett par bitar som jag trodde var borttappade för evigt och skulle lämna hål i mitt livspussel. Men de fanns där, jag hade nog inte bara vågat leta aldra längst in under soffan i de mörka hörnen, dit solen inte når med sina strålar. En av bitarna var väldigt trasig, så nu ska jag jobba på att laga den biten så den passar på sin plats.

Med lite vilja och Guds hjälp så kommer biten att passa i sinom tid.

2 thoughts on “Livets pussel

  1. Hej Anna Jag kan inte göra annat bara tacka och prisa Gud för att Han älska oss mycket och tänka på HELHETEN för att vi kan fungera så som Han tänkte med våra liv .Etelka

Kommentera

