personligt · tro

Badrumspoesi

På väggen i badrummet så har jag hängt upp en massa bilder och vykort, då väggen är allt annat än vackert. I morse så läste jag den här texten när jag borstade tänderna:

Våga ta steget
Ibland så känns det som
om livet helt står still.
Och just det man är i
är inte det man vill.

Man känner sig så svag,
så vilsen och så feg…
Så känns det till den dag
man vågar ta ett steg.

Då öppnas nya vägar
och man får perspektiv.
Och plötsligt kan man se
hur man vill ha sitt liv.

Och när man blickar bakåt
när man fått distans
så ser man att det svåra
var källan till en chans.
——–

Den här texten talar till mig på ett alldeles speciellt vis, på två olika sätt.
Innan vi tog beslutet att flytta från norr till söder, så kände jag precis som i texten att livet står helt still, och man vill något annat men vet inte riktigt vad.

När vi sedan hade bestämt oss och vågade ta steget, så kändes det så rätt, nya vägar öppnades och livet tog en ny vändning.

Sedan jag vågade ta steget och vandra med Gud så har mitt liv fått en fantastisk vändning som jag är så tacksam för. Det sista halvåret har det varit mycket upp och ner i både hälsa och psyke, men det har varit en stor trygghet att veta att jag har haft Gud vid min sida.

I söndags under Gudstjänsten så kände jag så starkt att jag klarar mig inte utan tryggheten i Guds starka famn, och under bön så sa jag till Honom: Ja, Gud jag vill vara dig nära och tjäna dig på bästa sätt, om jag kan vara till hjälp för någon här ikväll så använd gärna mig till Dina goda gärningar. Som svar så fick jag uppleva den enorma kraft vi har i Guds Heliga ande som hjälpare och vägledare.

Tack Gud för att du ser oss alla och leder oss på dina stigar i all evighet! Amen

6 thoughts on “Badrumspoesi

  1. ”Våga ta steget” skulle kunna handla om mig också. Jag har tagit steget ut ur en relation som jag inte mådde bra av. Hade inte klarat det på egen hand, men med Guds och mina vänners stöd så gick det bra. Nu håller jag på och finner mig själv igen. Inser att jag är sååå mycket starkare än jag trodde!

  2. Tack för ditt inlägg! Det är viktigt att vi förstår och kan klamra oss fast vid att inget kan hända oss idag som vi inte kan möta tillsammans med Gud. Vi är starkare än vi kan tro och genom livets prövningar inser vi det mer och mer! Trevlig helg! Kram!

Kommentera

