vittnesbörd

Heliga anden – vår hjälpare

Tack Herre att du har sänt oss den Heliga anden som våran hjälpare!

Igår morse så funderade jag på vad jag skulle hitta på och aktivera killen på jobbet med. Tanken flög till alla de tygfärger jag hade liggandes i en kartong. Ok tänkte jag, visst vi kan måla. men på vad ska vi måla….ska jag ta med en tygbit bara. Men nej….tanken flög vidare till att vi skulle måla på ett örngott, något som går att använda. Här började förnuftet komma in….och var ska jag få tag på ett örngott tidigt på lördag morgon? Kanske på ICA…de har ju både det ena och det andra, eller kanske på Hemtex, de öppnar ju snart…men där brukar det vara ganska dyrt. Sen kom tanken som en blixt från klar himmel…..Åhlens! Där finns det billiga örngott! Jaha sagt och gjort, hängde på låset till Åhlens och gick till avdelningen där de har sängkläder, men där fanns det bara dyra örngott i satin och de går ju inte att måla på. Vart lite nedslagen, det skulle ju finnas billiga örngott här – hade jag missauppfattat nåt? Sedan på vägen ut ur butiken så snubblade jag på en låda, och när jag tittade ner i lådan – så fanns det en hel låda med billiga ÖRNGOTT  i bomull (och dessutom vita ;O) – Halleluja prasise the Lord!

2 thoughts on “Heliga anden – vår hjälpare

Kommentera

