Bibeln · personligt · tro

Så god är vår Gud

De här dagarna på skolan har varit väldigt omtumlande. Dels så har vi pratat och diskuterat tunga ämnen som död, lidande och självmord. Sedan så fick jag (som vanligt när vi är på skolan ;O) ett migränanfall på måndag eftermiddag, huvudvärk hela tisdagen, men jag kunde sitta med på lektionerna, tisdag natt exploderade huvudvärken till det outhärdliga. När det kändes som aldra värst så kom det en bön: ”Gode Gud, nu lägger jag det här i dina händer. Jag gör vad Du vill bara du tar bort smärtan.” Sekunden efter så var huvudvärken borta. HALLELUJA Prisa Herren Han är god och hör bön!

 Ty för Gud kan intet vara omöjligt
Lukas 1:37 (Svenska bibeln 1917)

5 thoughts on “Så god är vår Gud

  1. Han är med oss alla dagar mitt i huvudvärken. Tack att du har fåt hjälp av vårt mästare. Vi önskar en trevligt hälg för er. kram Etelka med familjen.

  2. Hej vännen! Kikar in här och blir glad. Härligt med sådana vittnesbörd. Jag brukar lägga händerna på mig själv när jag får ont i huvudet och tänka på ordet att ”på de sjuka ska de lägga händerna och de ska då bli friska” och det funkar varje gång. Hade väldigt ofta huvudvärk innan jag började med detta, men nu är det mer sällan. All ära till Jesus!

Kommentera

