Bibeln

En skatt

Jag har hittat en skatt. I morse när jag slog på datorn så fick jag ett meddelande från en vän som bor långt ifrån mig. Även om vi bor långt ifrån varandra så har vi en god gemenskap i Herren. Hon skickade dessa ord från Ps 37:23-26, vilket gladde mitt hjärta, och dagen känns lättare.

Herren leder goda människor, och han gläder sig över varje steg de tar. Om de faller blir de inte liggande, för Herren fattar dem vid handen och reser upp dem. Jag är nu en gammal man, och under alla mina år har jag aldrig sett Herren överge en människa som älskar honom. Inte heller har jag sett de gudfruktigas barn gå hungriga. I stället kan de gudfruktiga vara generösa och ge och låna ut till andra, och deras barn är en välsignelse. ”

Skatten då? Skickar dessa ord från Jesus Syraks vishet 6:6, 14-17
”Stå på god fot med många, men var förtrolig med en bland tusen. En trogen vän är ett starkt värn. Att finna en sådan är att finna en skatt. En trogen vän är ett omättligt värde, en tillgång som inte kan vägas på våg. En trogen vän är en livgivande dryck, och den gudfruktige finner en sådan. Den gudfruktige väljer sina vänner rätt, ty de som står honom nära liknar honom själv.”

Var välsignad

One thought on “En skatt

  1. Hej Anna Jag vil skicka en hälsning till dig och tacka alla ord som ger en bra start för dagen .En vän är guld värd, men om man har en vän med Kristus kärlek i hjärtat då jag tycker den är kronan på vänskapen. En vän kan vara en tröstare, lyssnare,skapare mellan hjärta till hjärta och bara finnas till när man behöver någon. Jag vill vara en sån vän men min kraft räcker inte ,Jesus kärlek i mitt liv som ger och ger dagligen .Jag vill att andra kan likadant säga att jag har FÅTT en vän som jag kan komma till med min bäsver . Jag önskar en bra dag för dig kramm Etelka

Kommentera

