Bibeln · livet · personligt

Vila

”…..Jag är glad att få vara ett levande bevis på Kristi kraft, i stället för att visa min egen kraft och förmåga.”
2 Kor 12:9

Vi har pratat en del på skolan om hur viktigt det är att vila, och ta hand om sig själv. Igår tog våran pastor också upp det i predikan. Hur viktigt det är att vila utan prestation, en vila utan att känna pressen att jag ”måste” göra saker eller ”ska bara”. Utan verkligen vila, tänka på vilodagen, att ta en dag i veckan till att vila, reflektera och vara tillsammans med Herren. (Inte dock nödvändigtsvis en söndag ;O).

Vet ni vad jag gjort i helgen? Jo, jag har vilat en hel helg, Halleluja så underbart det var!

Var välsignade!

Kommentera

