dikter · personligt

Tack

Tack Gud för att Du fattade min hand och drog mig upp på fast grund.
Tack Gud att Du sammanfogade min kropp och min själ till ett i Dig.
Tack Gud att Du sände oss Din son, Jesus och den Heliga Ande som våra hjälpare i våra dagliga strävanden.
Tack Gud att Du vakar över mig när jag går till vila, och att Du fyller mina drömmar med Din kraft och kärlek.
Tack Gud att Du leder mina fötter Dit där Du vill att jag ska vara.
Tack Gud att Du fyller oss med Din heliga kraft tills vi flödar över och skickar ut oss med Din frälsning till de som behöver.
Tack Gud för att Du är den Du är.
Jag älskar Dig!
Annasol

2 thoughts on “Tack

  1. Hej David!
    Kul att du tittade in! Har varit in och kikat på din sida, mitt hjärta gläds med dig att du funnit Jesus. Tyvärr kunde jag inte skriva på din sida då jag inte är medlem i MySpace (inte än iaf)
    Gud välsigne dig!

Kommentera

