Bibeln · personligt

Guds kärlek genom Heliga Ande

Varje morgon när jag slår på datorn så ser jag fram emot att få läsa dagens bibelord som slumpas fram på min startsida. Väldigt ofta så bekräftar morgonens bibelord något jag upplevt, eller går och funderar på. Som idag var det den här bibelversen som dök upp från 2 Tim 1:7 ”Den helige Ande, som är Guds gåva till oss, känner ingen rädsla utan fyller oss med kraft, kärlek och självövervinnelse.” Passar utmärkt då vi på kurschatten börjat prata om Gud och Heliga Anden, samt att jag i tisdags fick ett meddelande om att jag skulle gå till biblioteket innan jobbet. Hade ingen aning om varför, men jag gick dit och träffade en vän, som hade några uppmuntrande ord, och en uppmaning till mig som kom precis i rättan tid. Det är så härligt att få bekräftelse på att Gud ser ”lilla” mig, och hjälper mig i mitt liv.

Ha en välsignad dag!

Kommentera

