Bibeln · livet

Vilket lyft/Higher level

Och jag är övertygad om att ingenting kan skilja oss från hans kärlek. Döden kan det inte, och livet kan det inte. Änglarna kan det inte, inte ens själva helvetets makter kan hindra Guds kärlek. Ingenting kan skilja oss från Guds kärlek, som blev synlig för oss genom Jesu Kristi död på korset. Varken död eller liv, varken bekymmer för denna dagen eller för morgondagen, varken krafter ovan molnen eller nere i djupet, inget kan skilja oss från denna kärlek.
Rom 8:38-39

Det här bibelordet har följt mig ett par dagar nu och det har lyft mig till oanade höjder.
Igår när jag skulle dela med mig av detta bibelord till mina vänner i församlingen, så kunde jag nästan inte läsa. Den Heliga Ande var så påtagligt närvarande och manifesterade Guds kärlek på ett så härligt sätt.

Halleluja, prisad vare Herren i all sin härlighet!
Var välsignade!
For I am convinced that neither death nor life, neither angels nor demons, neither the present nor the future, nor any powers, neither height nor depth, nor anything else in all creation, will be able to separate us from the love of God that is in Christ Jesus our Lord.
Rom 8:38-39

This word from the Bible has been in my mind for a few days now, and it has taken me to a higher level in my relationship with the Lord. Yesterday evening at the church service I wanted to share this with the rest of my friends, but I could hardly read, because the Holy Spirit was present in a lovely way, and it was overwhelming.

Halleluja, praise the Lord!
God bless you!

Kommentera

