Bibeln · diakoni · personligt

Skolan

Jag ber till dig, därför att jag vet att du ska svara mig, Gud! Ja, lyssna till mina ord.
Psaltaren 17:6

Jag och dottern flyttade in det nya huset i juli, vi hade en liten tid för oss själva medans mannen och sonen var upp och hjälpte till att packa flyttbilen. Så i mitten på juli var vi på plats, och den nya vardagen tog sin början. När vi bott in oss ett par veckor, så kom mamma och svägerska med dotter på besök. Det var jättekul, men aningens rörigt.

I augusti började det bli lite nervöst, i alla fall för barnen, att börja på nya skolor. För sonen så har den här flytten, varit kanonbra, han har funnit sig väl tillrätta. För dottern har det varit en tuff tid, men nu börjar det ljusna även för henne och hon börjar trivas i Skåne.

Skolan

Från det att jag visste om att vi skulle flytta så hade jag bett Gud om att visa mig vad hans vilja var för mitt liv. Jag fick ett svar i två delar, ett var genom tidningen Dagen. När jag läste den tidningen för första gången, så fick jag syn på en annons om en Diakon utbildning på Liljeholmens Folkhögskola. När jag läste den så kommer dessa tankar upp; sök den skolan,en plats är vikt för dig. Jag nästan ramlade av stolen, i ren förskräckelse, men efter en stund så var det bara glädje.

Jag sökte men fick ett papper om att kursen var fulltecknad, och kölistan var lång. Så jag var välkommen att söka igen nästa år. Modet sjönk och jag blev lite ledsen, men hade jag bara haft lite mera uthållighet så hade jag nog fortsatt att tro på dessa ord. Men så två veckor innan skolan skulle börja så tar skolan kontakt och frågar om jag fortfarande är intresserad, det hade blivit en plats ledig. Snacka om glädje efter detta samtal, det är i det läget som jag startade den här bloggen.
Den andra delen av det bönesvaret tar vi imorgon!

Kommentera

