Bibeln · livet · personligt

Frälsning

Fortsätt att be, och ni kommer att få. Fortsätt att söka, och ni kommer att finna. Knacka på och dörren kommer att öppnas. För alla som ber ska få, och alla som söker ska finna. Och dörren ska öppnas för alla som knackar på.
Lukas 11:9-10

När jag började jobba i Ängelholm så flyttade jag in i ett hyrt rum på övervåningen i en villa, som användes som vandrarhem. Det var mest yngre killar som bodde där, och var i Ängelholm för att ta körkort. Så ibland kunde det vara lite stökigt, men då snörade jag på mig gympaskorna och gick ut och försökte lära mig hitta och upptäcka Ängelholm. (Slet ut ett par skor på dessa tre månader :O)

I detta rum sent en kväll när jag låg på sängen och läste, så mötte jag Gud ansikte mot ansikte, och vi hade ett långt samtal, och Han visade mig hur det var att leva i samklang med Honom.
Den natten tog jag emot Gud i mitt liv! Halleluja!

När jag stod i duschen på morgonen så upptäckte jag att det var extra skönt i ryggen, jag hade fått ett helande också under natten. Ryggvärken som funnits där under nästan ett helt år var borta.

Kommentera

