Bibeln · livet · personligt

Flyttdax

Var glada, kära syskon, när ni får gå igenom olika slags svårigheter och prövningar. Ni vet ju att om ni håller fast vid er tro på Herren Jesus mitt i alla prövningar så lär ni er att bli uthålliga. Och om ni fortsätter att vara uthålliga, får ni till sist en så stark och mogen tro att ni kan möta vad som helst.
Jakob 1:2-3

I augusti 2006 var hela familjen på semester i Båstad och hälsade på min mans föräldrar. Vi hade en underbar semester, och sista kvällen så satt vi på bryggan nere vid stranden och bara njöt av solnedgången. Barnen suckade djupt, vi vill inte åka hem. Varpå jag svarade; Det vill inte jag och pappa heller, ska vi flytta hit till Skåne? Ja, skrek barnen! Sagt och gjort, hem och planera för flytt sommaren-07 (Jag och mannen hade givetvis diskuterat detta under många och långa stunder tidigare)

Med facit i hand så var det klokt av oss att vi hade nästan ett helt år på oss att förbereda oss mentalt för att flytta, speciellt för barnen. Vi började leta både jobb och bostad, samtidigt som vi skulle försöka sälja vårat hus. Under tiden så visste vi inte mer än att vi ville flytta till Skåne (den norra delen av Skåne var ett önskemål) I mars blev jag erbjuden ett jobb i Ängelholm som personlig assistent. Efter att vi diskuterat detta på ett familjeråd, så bestämdes det att jag skulle ta jobbet och flytta före. Med någon på plats så skulle det också vara lättare att försöka hitta en lämplig bostad.

Att flytta före och lämna familjen under tre månader var bland det svåraste jag gjort men också ett växande för mig själv.
Mer om detta i morgon. Nu ska jag in i duschen och sedan åka till Höör och träffa några av mina klass vänner.

Kommentera

