livet · personligt

En ny början

I mars har jag bott i Skåne i ett år, tänk att ett år kan gå så fort. Under detta år så har det hänt massor av saker och min personliga utveckling har gått framåt med stormsteg. Men det har inte enbart varit positiva saker som hänt under detta år. För att det hela ska bli lite klarare så förflyttar vi oss några år tillbaka i tiden

 

I december 1988 flyttade jag till Jämtland, vid den här tiden så var jag en sargad och trasig själ, och känslan av att nu kan det inte bli värre var stark. Tack vara en lugn och fin miljö och ett nytt underbart jobb så fick jag ny energi att börja ta itu med allt det svarta i mitt liv. Samtidigt som jag började i terapi, så kom alla stora livsfrågor farandes fram, och jag blev en sökare. Fick nya vänner och upptäckte en helt ny värld genom vad vi idag kallar ”New Age”, läste böcker om änglar, kristaller, hjälpare, prata med djuren, häxor/trollkarlar, vit magi……..och jag fastnade för det här med Kristallhealing, vilket gav mig många häftiga upplevelser och såg det här som ett sätt att hjälpa andra trasiga själar.

 

Men ändå fast jag bara mådde bättre och bättre för varje dag och år som gick, så kände jag mig inte hel och började acceptera att det kanske var så här livet skulle vara. Åtminstonde trodde jag det fram till hösten 2006, när det flyttade in en ny familj i grannbyn, första gången jag träffade mamman i familjen så tittade hon på mig och frågade hur jag mådde egentligen. Hon satte ord på alla mina känslor och visste hur jag kände mig. Jag blev helt paff, och undrade hur hon visste allt detta om mig. ”Det är en gåva som jag fått”, sa hon mycket försiktigt. Hur, vem….innan jag hunit formulera en fråga så kom svaret, av Gud. Sedan frågade hon mig; Var har du Gud i ditt liv? Släpp in Honom i ditt liv igen! Jag blev helt ställd….Gud? Vad hade han med det här att göra? Efter att vi bett tillsammas så kom tårarna, de bara flödade och varade länge. (Här kan man tala om själavård vid köksbordet ;O).

 

På natten så sov jag en hel natt utan mardrömmar för första gången på tio år, vilket lyft. Dagen efter så dammade jag av min Bibel och började läsa den igen. Jag och grannen träffades regelbundet och hade en hel del goda samtal, bla så sa hon att det som räddat mig genom åren var att jag haft en stark barnatro. Hade jag haft en stark barnatro? Var fanns den någon stans? Här började jag nästan att ångra att vi skulle flytta till sommaren, ville inte flytta ifrån min nya fina vän, som öppnat ett nytt liv åt mig. (fast det var ju egentligen en del i Guds suveräna plan för mitt liv, men den insikten hade inte kommit än)

3 thoughts on “En ny början

  1. Tack för inbjudan att komma med och följa dig i livet. Det är gott att vara kallad in i tjänst av den högste. Han är underbar i allt han gör och hans plan bär genom alla tider.

    Det är underbart att vi har fått hitta hem till fadersfamnen!

    Var välsignad.

  2. När vi lyssnar in vad han har att mana oss till och när ”våra” egna idéer och önskningar blir till hans…så bra det blir.
    Jag önskar dig allt gott. ”Be och du ska få”, och ”Sök först hans rike…”
    Det stämmer så väl. När man lägger allt i hans hand, då blir man förvånad över vad han gör i ens liv. Ett nytt liv..med Gud.
    Kram, och var välsignad
    /Maria

Kommentera

