Bibeln · livet

Hålla ångan uppe, shoppa med Gud

15 Det är Guds vilja att ert föredömliga sätt att leva ska tysta ner dem som dåraktigt fördömer det glada budskapet om Kristus, utan att känna till vad det kan göra för dem, eftersom de aldrig har känt dess kraft.

16Ni är fria från lagen, men det innebär inte att ni är fria att göra det som är orätt. Utnyttja i stället er frihet så att ni alltid gör Guds vilja. 1 Petrusbrevet 2: 15-16

Efter att ha blivit inspirerad av bla. Aneth och hennes sida Himmelsbrud, så håller jag också ångan uppe ett tag till. Det är så härligt att kunna vittna om vad Gud gör för oss varje dag. Halleluja!
I fredags så var jag ute och shoppade med Gud, eller rättare sagt Han shoppade med mig. Nu kanske du sitter och småskrattar och tycker att jag blivit mer än vanligt tokig.

Ända sedan det började bli kortare och kallare dagar så har jag letat efter en jacka av annoraks typ. Det var bara det att det fanns ingen som jag tyckte var fin, och de som var hyfsade var på tok för dyra. Men så i fredags så hände någonting märkligt. Jag fick sluta lite tidigare från jobbet, och tänkte va skönt nu kan jag åka hem och få vara tillsammans med familjen. Då var det någonting innuti mig som sa; ”- Nej, du ska inte åka hem än, åk ner på stan.” Va tänkte jag, jag har inget på stan att göra. Rösten var vänlig men bestämd ”- Åk ner på stan.” Ok tänkte jag jag provar om det bär, det tar ju ingen lång stund. Parkerade bilen, och gick ner på stan. Sedan stod jag där som ett levandes frågetecken, vad händer nu.

Tog ett djupt andetag och lyssnade inåt. Jo här skulle jag ta höger och sedan rakt fram. Efter att ha gått en liten bit, så sa rösten ”- Gå in här”…..och jag var inne i gallerian. Sedan så gick jag försiktigt rakt fram och helt plötsligt så var det som en riktigt Halleluja upplevelse. Man nästan såg ljuset och hörde änglakör, där rakt fram hängde ”min” jacka.

Tänk vad Gud är god, som kände min nöd över att jag fryser och hjälpte mig att hitta en jacka. Här har Gud visat mig hur levande bibeln kan bli. Läs i Matteusevangeliet kapitel 6 och från vers 25 som börjar med: ”Därför säger jag er: bekymra er inte för mat och dryck att leva av eller för kläder att sätta på kroppen.” och som slutar med i vers 34: Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.”

Att jag inte lagt ut alla verserna beror på att jag vill att du ska bli nyfiken på bibeln, så leta reda på en bibel och läs resten. Så ska du se att när du väl börjat läsa bibeln, så kommer du ha svårt att sluta. För där finns så mycket spännande saker attupptäcka.

Ha en välsignad dag allihopa.


Annonser

3 thoughts on “Hålla ångan uppe, shoppa med Gud

  1. Tack för för det.
    Ja, tänkt vad Gud är god. Att Han vet precis vad vi har för önskningar och bryr sig om allt i vårt liv. Stora och små ting. vet du, en gång när jag hade lite dålig ekonomi så bad jag Herren om ett par skor och gissa vad…..Inom ett par veckor hade jag fått nio par av olika sorter från olika människor. Ingen visste att jag hade bett. Nio!! Tror att Herren hade roligt när Han såg min alltmer förvånade min. Finskor, stövlar, tofflor, vardagsskor, ja allt man kan önska. Gud, vår Far, är god.
    Blessings
    aneht

  2. Halleluja! Tack för det som du berättade. Det var verkligen uppmuntrande! Tänk vilken underbar Gud vi har, som har sån omsorg om oss! Han leder oss fram till det som Han vill för oss, vilket bara är gott!

    ”Ha en välsignad dag”

    /heartoflove

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s