Bibeln

Guds ord

När jag startar upp Internet på mornarna, så ploppar min startsida upp där jag har lagt in det som ska vara lättilgängligt, som tex dagens bibelord, länkar, e-post ….osv. Jag har två olika dagens bibelord, vilka är på engelska. (har inte hittat någon svensk service som inte kostar pengar) Ofta har jag läst ett bibelord på engelska, och känt att ooooo….så vackert det var. Sedan när man slår upp och läser samma stycke på svenska, så känner man sig inte alls lika tilltalad. Är det så att svenska språket inte är tillräckligt nyanserat, eller är det tråkigt översatt?

Ett litet exempel från Ordspråksboken 19:20-21
Listen to advice and accept instruction, and in the end you will be wise. Many are the plans in a man’s heart, but it is the LORD’s purpose that prevails.”

”Hör råd och tag emot tuktan, på det att du för framtiden må bliva vis. Många planer har en man i sitt hjärta, men HERRENS råd, det bliver beståndande.”

One thought on “Guds ord

  1. Visst är den bra, Handbok för Livet..Verkligen intressant med alla förklaringar och kartor m.m. Är också glad att jag köpte den. Roligt att du läser min blogg. Kommer och läser här också. Ha det gôtt
    God Bless!
    aneht

Kommentera

