livet

Idag är en ny dag med nya möjligheter

Själv är jag på fötter igen efter ett par dagars behövlig sängvila. När jag tänker tillbaka på dessa dagar, så slog det mig att jag varit lika sjuk två gånger tidigare i mitt liv. Dessa gånger har sjukdomen kommit vid stora förändringar i mitt liv-eller stora beslut som tagits av mig själv. Ung. som en slags rening, första gången det hände så blev jag vegetarian, andra gången jag upplevde detta var vid en livskris, vilket slutade med att jag inte kunde dricka kaffe efter dessa dagar ;O) Den här gången så var det en behövlig vila och summering av det gågna året. Det sista året har gått i rasande fart och inneburit stora förändringar i mitt liv, dock enbart positiva.

* Det är cirkus ett år sedan jag blev frälst som vuxen
* Vi har flyttat och börjat ett nytt liv, nytt jobb som har krävt mycket av mig-men som jag känner att jag börjar få distans till, och fungerande rutiner.

Vad jag manifesterat i mig själv den här gången är att jag ska vara trygg i mig själv, att jag ska stå upp för mig själv – och behandla mig själv med respekt – vilket jag hoppas är ett slut på min misshandel av mig själv genom att sluta med mitt matmissbruk och acceptera att jag inte tål socker.

Sedan är jag så glad att Gud leder mig på min fortsatta livsstig, och gör under i människors liv. Avslutar för idag med dessa bibelord ifrån;

Efesierbrevet 3:16-20

Måtte han i sin härlighets rikedom ge kraft och styrka åt er inre människa genom sin ande,
så att Kristus genom tron kan bo i era hjärtan med kärlek. Stå fasta och var stadigt rotade i honom, så att ni tillsammans med alla de heliga förmår fatta bredden och längden och höjden och djupet och lära känna Kristi kärlek som är väldigare än all kunskap, tills hela Guds fullhet uppfyller er. Han som verkar i oss med sin kraft och förmår göra långt mer än vi kan begära eller tänka,”

Guds frid till er alla!

Kram
Anna

One thought on “Idag är en ny dag med nya möjligheter

Kommentera

