Bibeln · diakoni · livet · worship

Omtumlande vecka

Det som jag fick vara med om förra söndagen, när den Helige Ande använde mig som kärl för att utföra Guds vilja har varit omtumlande för mig. Jag vet att man inte blir prövad utöver sin egen förmåga, men det berörde mig väldigt och det har väckt många känslor under den gågna veckan. Jag har haft svårt att finna ord för det jag har haft förmånen att vara med om, självförtroendet åkte i botten, ”vem är väl jag att utföra Guds vilja genom den Helige Ande”. Tills idag när jag läste följande rader från Hebreebrevet 10:35-36, den engelska översättningen gick direkt in i mitt hjärta:

So do not throw away your confidence; it will be richly rewarded. You need to persevere so that when you have done the will of God, you will receive what he has promised.”

Ge inte upp er frimodighet, den skall rikligen belönas.
Uthållighet är vad ni behöver för att kunna göra Guds vilja och få vad han har lovat”

Tänk att kunna få in så många betydelser i så få ord:
confidence betyder; förtroende, tillit, förtröstan, förtrolighet, tillförsikt, självförtroende.
recive betyder; anta, erkänna, anamma, bli upptagen (som medlem); välkomna

persevere betyder; framhärda, fortsätta, vara ihärdig, vanligen uppskattande.

Mitt självförtroende växte flera gånger om, och jag känner att jag nu kan ta till mig den uppskattning som Gud visat mig. Jag känner mig välkommen som medlem i Guds familj, att jag tillhör Gud och ingen annan! (att jag tvivlat på detta, är en annan historia)

May the grace of the Lord Jesus Christ, and the love of God, and the fellowship of the Holy Spirit be with you all.” (2 Corinthians 13:14)

Nåd från vår herre Jesus Kristus, kärlek från Gud och gemenskap från den heliga Anden åt er alla”
2 Kor 13:13

Gud välsigne er alla!
Anna

One thought on “Omtumlande vecka

Kommentera

