Bibeln · tro

Ljuvligt att vara älskad

Om det alltså finns tröst genom Kristus, uppmuntran från kärleken och gemenskap från Anden, om det finns ömhet och medkänsla, gör då min glädje fullkomlig genom att visa enighet. Lev i samma kärlek, eniga i tanke och sinnelag,fria från självhävdelse och fåfänga. Var ödmjuka och sätt andra högre än er själva. Fil 2:1-3

De här bibelorden, sätter ord på vad jag upplevt under de senaste dagarna. Under pilgrimsfärden så fick jag förbön av några kurskamrater, och under den stunden så var det någonting tungt som lyftes ur mitt bröst, och det kändes lättare att andas. Nu några dagar efter så känner jag att jag respekterar mig själv mer och har rätat upp ryggen, och känner att självförtroendet har förnyas, så nu har jag fått mera ork att ta itu med allt jobbigt på jobbet.

Guds frid till er alla!

Ha din glädje i Herren,
han ger dig allt vad ditt hjärta begär.
Ps 37:4

One thought on “Ljuvligt att vara älskad

Kommentera

