Bibeln · livet

Tacksamhet

Idag så fyller våran son år, hos oss så uppvaktar vi med frukost på säng och tänder ett ljus på frukostbrickan. När jag nu tände ljuset för fjortonde gången, så kände jag en stor tacksamhet för att våran son är just våran son.
Att jag är tacksam för att allt jobbigt som vi och han gått igenom, under hans intensiva uppväxt, inte har satt några djupare sår hos honom. Att han trots sitt handikapp, har fått möjligheter att utvecklas till den person som han är. Att hans lärare har haft tålamod och låtit honom utvecklas på sitt eget vis, och inte försökt stöpa om hans form. Du min son är oss så kär i alla stunder, även de jobbiga!

I bibeln finns det många fina stycken med ljust ljus som innehåll. Den här var ny för mig;
”Stjärnorna tänder sitt ljus och börjar med glädje sin vakttjänst;”
Baruk 3:34

Sedan har vi ju alltid de klassiska styckena som:
”Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus.”
Joh 8:12

”Ditt ord är en lykta för min fot,
ett ljus på min stig.” Ps 119:105

Gud välsigne er alla
Kram
Anna

One thought on “Tacksamhet

  1. Så härligt att läsa om födelsedagen och om sonen som är er så kär. Tänk vad vi kan vara glada och lyckliga, trots att det finns en del mörka moln i bland.
    Men med Guds hjälp går vi starka… Hoppas att du skulle kunna komma på Falsterbomötet. Det är underbara möten. Jag kommer… om jag kan fixa en del saker…. /KRAM f Maria

Kommentera

