livet

Hej och välkommen till min nya blogg-hemsida

Jag kände att jag hade ett behov av att få föra ut mina tankar om livet och min kristna tro.
Sedan jag blev frälst i mars, och ande döpt nu i augusti, så finns det massor av glädje, frågor och svar som jag vill dela med mig av, och så gillar jag ju att skriva :O)

Efter att livet har varit lite upp och ner ett tag så känns det skönt nu när flytten är avklarad, barnen har börjat skolan och rutinerna återvänder till vardagen.
Nu när jag lagt mitt liv i Guds händer och vill utföra Hans gärningar här på jorden, så har jag fått bönesvar om att jag skulle söka en diakon utbildning som gör att läsa på distans och som ges i Evangeliska frikyrkans regi. Sagt och gjort jag sökte utbildningen, men jag fick ett brev om att kursen var fulltecknad och att det var lång kölista. Så jag blev rekommenderad att söka till nästa år.
Då skönk mitt mod lite grann, men det är tur att Gud har tålamod och är uthållig. Igår ringde de från skolan och frågade om jag fortfarande var intresserad, för det hade blivit en plats ledig. Nu på morgonen så har jag blivit intervjuad på telefon om mina motiv till att vilja gå kursen. Senast imorgon ska jag få besked om jag får börja skolan på måndag (snabba ryck).
Håll alla tummar ni har att det går vägen!

Kommentera

